کد مطلب: 205483
يک کارشناس تغذيه:
مصرف زولبيا و باميه در وعده افطار و سحري ممنوع/ افطاري سبک تضمين‌کننده سلامتي در طول ماه رمضان
تاریخ انتشار : 1401/01/15 13:22:40
نمایش : 691
يک کارشناس تغذيه گفت: مصرف زولبيا و باميه براي وعده سحري و افطار توصيه نمي‌شود چراکه با حجم بالاي شيريني باعث تشنگي و گرسنگي در طول روز مي‌شود.
به گزارش هفت چشمه، هاشمي متخصص تغذيه در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در زمان افطار دستگاه گوارش فرد به دليل اينکه ساعت‌ها چيزي نخورده و ننوشيده شرايط خاصي دارد.
 
وي با بيان اينکه در اين زمان دستگاه گوارش از طرفي آمتده پذيرش غذا هست چراکه فرد گرسنه است و از طرفي آماده پذيرش غذاي سنگين نيست افزود: از آنجايي که معده ساعت‌ها بيکار بوده و نبايد غذاي سنگين وارد آن شود و يکي از فلسفه‌هاي روزه‌داري همين است که در هنگام افطار بايد به ارگان‌هاي بدن فرصت داده شود.
 
هاشمي يادآور شد: اگر بعد از مدت زمان طولاني نخوردن و نياشاميدن غذاي سنگين مصرف شود معده و دستگاه گوارش فرصت هضم و جذب را پيدا نمي‌کند.
 
اين متخصص تغذيه بيان داشت: بهتر است افطار با يک غذاي سبکي که حالت مايع دارد مثل آب جوشيده يا چاي ولرم به همراه شيريني‌هاي طبيعي مثل خرما، عسل، کشمش و توت خشک آغاز شود تا مايعات و قند مورد نياز بدن تامين شود.
 
وي خاطرنشان کرد: اما اگر فرد گرسنه است و تحمل صبر کردن ندارد براي شروع با غذاي سبکي مانند سوپ، آش‌هاي ساده، حليم‌ها يا فرني افطار کند و وعده کامل خود را به يک ساعت بعد موکول کند.
 
هاشمي يادآور شد: بايد توجه داشت که نبايد وعده شام به زمان خواب فرد نزديک باشد همچنين براي جلوگيري از آسيب به دستگاه گوارش بايد در زمان افطار از غذاهاي خيلي چرب و شيرين، غذاهاي تند و ادويه‌دار و يا مقدار زياد مايعات به شدت پرهيز کرد.
 
اين متخصص تغذيه با اشاره به اينکه زولبيا و باميه به‌عنوان شيريني ماه رمضان در بين مردم معروف است گفت: مصرف اين شيريني براي وعده سحري توصيه نمي‌شود چراکه با حجم بالاي شيريني باعث تشنگي و گرسنگي در طول روز مي‌شود.
 
وي تاکيد کرد: زولبيا و باميه براي شروع افطار هم نبايد استفاده شود، چون قند خون را بالا برده و سبب ترشح انسولين افزايش يافته، افت قند خون را به‌همراه دارد و گرسنگي‌هاي بيشتري را سبب مي‌شود.
 
هاشمي اضافه کرد: بين وعده افطار تا وعده شام يا بعد از شام بهترين زمام براي مصرف زولبيا و باميه است، اما بايد توجه شود که مصرف اين شيريني در حد معقول بوده و بيش از حد مصرف نشود.
 
انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg